1. WSTĘP
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.smakstuido.pl jest prowadzony przez
Agnieszkę Kuklis, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą SMAK STUDIO Agnieszka Kuklis, ul. Cyprysowa 21A, 91-365
Łódź, NIP: 947-126-90-19, REGON: 368493380;
2. Dane i adres do korespondencji: Smak Studio, Narutowicza 16, 90-135
Łódź, adres poczty elektronicznej: sklep@smakstudio.pl; tel. +48 506 284 268
3. Usługodawca świadczy za pośrednictwem
Sklepu internetowego usługi drogą elektroniczną polegające na: prowadzeniu konta w Sklepie internetowym, umożliwieniu
złożenia zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie Formularza zamówienia i dokonania zakupu Towaru na
podstawie zawartej Umowy Sprzedaży oraz Newslettera.
4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów,
jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej
i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
5. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie i
nieprzerwanie na stronie internetowej www.smakstudio.pl w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie
i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie i zapisanie na trwałym nośniku w każdej chwili.
6. Poprzez fakt
korzystania ze Sklepu Internetowego www.smakstuido.pl i akceptację Regulaminu, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z
treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do przestrzegania ich.
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Kupującym. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest
akceptacja Regulaminu przez Kupującego.
7. Smak Studio nie jest producentem oferowanych produktów.
2.
DEFINICJE:
1.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden pełny dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót oraz dni
ustawowo wolnych od pracy.
1.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający
utworzenie Konta.
1.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – stanowi usługę elektroniczną będącą interaktywnym formularzem
dostępnym w Sklepie Internetowym umożliwiającym złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4. KLIENT –
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza
zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.5. KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U.
Nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.6. KONSUMENT - osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie Internetowym w zakresie
niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.7. KONTO – stanowi usługę elektroniczną
będącą oznaczonym indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiorem zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez
niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.8. NEWSLETTER – stanowi usługę elektroniczną polegającą na dystrybucji
świadczonej przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z
niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o
Produktach, nowościach, zniżkach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.9. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.10. REGULAMIN – niniejszy regulamin
Sklepu Internetowego.
1.11. SKLEP INTERNETOWY - Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:
www.smakstudio.pl.
1.12. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Agnieszka Kuklis, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą
SMAK STUDIO Agnieszka Kuklis, ul. Cyprysowa 21A, 91-365 Łódź, NIP: 947-126-90-19, REGON: 368493380; adres poczty
elektronicznej: sklep@smakstudio.pl, tel. 506 284 268
1.13. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu lub Projektu
zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.14. USŁUGA
ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przezUsługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego.
1.15. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do
czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA -
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017 poz. 683 tekst jednolity z dnia 2017.03.30)
1.17.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy Sprzedaży Produktu lub Projektu ze Sprzedawcą.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1.
W Sklepie Internetowym świadczone są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz
Newsletter.
1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez
Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz akceptacji , (2) kliknięciu pola „Kontynuuj” oraz (3)
potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres
poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych
Usługobiorcy: imię i nazwisko, telefon, adres poczty elektronicznej oraz hasło. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie i
przez czas nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (złożenia
rezygnacji z prowadzenia Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@smakstudio.pl lub też pisemnie na adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135
Łódź
1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego
Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po spełnieniu łącznie dwóch
kolejnych czynności – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu pola „Zamów z obowiązkiem zapłaty” - do
tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się
wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia
niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod
pocztowy, miejscowość, województwo, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, Produkt/y, ilość
Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy, sposób płatności. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie i ma
charakter jednorazowy w tym znaczeniu, że ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z
chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
1.3. Newsletter –
korzystanie z Newslettera następuje po wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera podczas rejestracji w serwisie po
zaznaczeniu pola pola „TAK - Zgadzam się i zapisuję się”. Treści Newslettera będą przesyłane na adres poczty
elektronicznej, który podano w czasie rejestracji. Do Newslettera można się również zapisać poprzez zaznaczenie
odpowiedniego przycisku wyboru w Panelu Klienta w dziale NEWSLETTER. Świadczenie usługi Newslettera jest nieodpłatne i
usługa ta świadczona jest przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
wypisania się z Newslettera (złożenia rezygnacji z Newslettera); samodzielnie po zaznaczeniu pola pola „NIE – Nie
zgadzam się i wypisuję się”, dostępnego w Panelu Klienta w dziale NEWSLETTER. Lub poprzez wysłanie stosownego żądania do
Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@smakstudio.pl lub też pisemnie na
adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź.
2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
2.1. Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z
dostępem do Internetu.
2.2. Dostęp do poczty elektronicznej.
2.3. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w
wersji 61 i wyższej lub Microsoft EDGE w wersji 42 i wyższej, Opera w wersji 49 i wyższej, Google Chrome w wersji
68 i wyższej. Safari w wersji 5,
2.4. Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz
obsługi Javascript.
3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i
dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
4.
Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
5. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
6. Tryb postępowania reklamacyjnego:
6.1. Reklamacje związane ze
świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu
Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 7 Regulaminu, Usługobiorca
może składać na przykład: pisemnie na adres Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź. w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@smakstudio.pl
6.2. W opisie reklamacji rekomenduje się podanie:
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości; żądania Usługobiorcy; oraz danych kontaktowych składającego reklamację – co w znaczący sposób ułatwi i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie rekomendacji
i ich niespełnienie nie czyni reklamacji nieskutecznych nadesłanych z pominięciem rekomendowanego opisu
reklamacji.
6.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1.
Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach i Projektach podane na stronach internetowych Sklepu
Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia
umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana
jest w złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz ewentualne cła. Ceny nie zawierają jednak
ewentualnych kosztów dostawy i płatności, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia w kolejnych krokach i
zostaną doliczone do ceny Produktu lub Projektu. W przypadku dostaw poza granice administracyjne Łodzi cena dostawy
będzie obliczana indywidualnie i o jej wysokości Klient zostanie poinformowany telefonicznie bądź za pośrednictwem
e-mail.
3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta
Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
4. Zawarcie Umowy Sprzedaży za pomocą
Formularza Zamówień
4.1. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym.
4.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca w ciągu 48
godzin potwierdza jego otrzymanie oraz przyjęcie do realizacji, jak również informuje Klienta o koszcie dostawy.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia oraz przyjęcie go do realizacji wraz z informacją o koszcie dostawy następuje
poprzez przesłanie stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta,
która zawiera co najmniej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz oświadczenie Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia i przyjęcia go do realizacji wraz ze wskazaniem kosztu dostawy.
Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-18:00, w
soboty 11:00-16:00.
4.3. Po otrzymaniu wiadomości e-mail, o jakiej mowa w pkt. 4 ust. 4 ppkt. 2 Klient obowiązany
jest do poinformowania Sprzedawcy czy akceptuje warunki umowy w zakresie wskazanego kosztu dostawy. Poinformowanie
Sprzedawcy o akceptacji może nastąpić telefonicznie bądź za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysyłając wiadomość
zwrotną. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia akceptacji warunków umowy wraz z kosztami dostawy
zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą .
4.4. Realizacja zamówienia rozpoczyna się od
momentu jego potwierdzenia przez Sprzedawcę, za wyjątkiem zamówień z opcją płatności przelewem. W ostatnim przypadku
zamówienie jest realizowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedającego.
5. Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w
pkt. 4.4.2 Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym
Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
6.1. odmowy zrealizowania zamówienia
w każdym etapie jego realizacji z ważnych przyczyn ekonomicznych lub logistycznych, jak również z powodów
niezawinionych przez Sprzedawcę, w szczególności braku dostępności zamówionych przez Klienta produktów u producentów
lub dostawców,
6.2. anulowania zamówienia jeżeli zostało złożone z opcją płatności przelewem a nie uregulowano
przelewu w odpowiedniej kwocie w terminie 14 dni kalendarzowych od daty potwierdzenia zamówienia,
6.3. anulowania
zamówienia w przypadku braku możliwości jego potwierdzenia (np. z powodu błędnie podanych danych kontaktowych) w
terminie 5 dni roboczych od jego wpłynięcia.
5. SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia
następujące sposoby płatności:
1.1. Płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.
1.2.
Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy:
1.2.1. Wpłata w PLN
56 1750
0012 0000 0000 3857 9002
Raiffeisen Bank Polska SA
1.2.2. Wpłata w
Euro
IBAN: PL 06 1750 0012 0000 0000 3857 9029
SWIFT: RCBWPLPW
1.3.
Płatność przelewem online za pośrednictwem serwisu Tpay.co i PayPal.
2. W przypadku wyboru przez Klienta
płatności przelewem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży.
3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze
osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
6. KOSZT, TERMIN I
SPOSOBY DOSTAWY
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
1.1.
Transport własny Sprzedawcy
1.2. Odbiór osobisty przez Klienta.
2. Dostawa Produktów dostępna jest na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Koszty dostawy są uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy
oraz płatności. Koszty dostawy oraz sposób jego wyliczania wskazane są szczegółowo na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Koszt dostawy”.
4. O ostatecznym koszcie dostawy w formie transportu własnego Sprzedawcy, Klient
zostanie poinformowany w osobnej wiadomości e-mail wysłanej przez Sprzedawcę w ciągu 48 godzin od złożenia
zamówienia, zgodnie z postanowieniami pkt. 4 ust. 4 ppkt. 2 niniejszego Regulaminu.
5. Odbiór osobisty przez
Klienta możliwy jest w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy mieszczącym się w Łodzi, ul. G. Narutowicza 16. Odbiór
osobisty jest bezpłatny.
6. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 3 tygodni, chyba że w opisie danego
Produktu albo w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach
dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 4 tygodni. Termin ten
należy liczyć w następujący sposób: w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności
elektroniczne - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
7. W przypadku wyboru
przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 3 tygodni,
chyba że w opisie danego Produktu albo w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak
nie może przekroczyć 4 tygodni. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez
Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący
sposób:
7.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem - od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
7.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym –
od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
1. Podstawa i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym w art. 556
i następnych.
2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje
dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu
Internetowego w zakładce „Zwroty i reklamacje”.
3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na
przykład:
3.1. pisemnie na adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź.
3.2. w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@smakstudio.pl
4. Rekomenduje się podanie przez Klienta w
opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia wady; żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie rekomendacji i nie
wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
5. Sprzedawca ustosunkuje
się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu
ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie
czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez
Sprzedawcę do reklamacji Klienta będącego konsumentem lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi
niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie
Produktu na koszt Sprzedawcy na adres Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj
wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo
nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu
Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa powyżej nie
ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 7.5
Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego
zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 5611 Kodeksu
cywilnego.
8. Kupujący przed dokonaniem odbioru towaru powinien sprawdzić czy przesyłka nie jest w jakikolwiek
sposób uszkodzona np. mechanicznie lub czy opakowanie nie nosi śladów ingerencji itp. W przypadku stwierdzenia braku
jakiegoś towaru lub uszkodzeń powstałych na skutek transportu, należy w obecności doręczyciela spisać protokół
reklamacyjny. W takim przypadku protokół stanowi podstawę do zgłoszenia reklamacji. Reklamację w formie pisemnej
(opis stwierdzonego braku lub uszkodzenia) należy wysłać na adres e-mailowy: sklep@smakstudio.pl lub listownie na
adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź.
8. WYMIANA
1. Produkt może zostać wymieniony
na inny w przeciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki przez Klienta pod warunkiem zachowania oryginalnych
zabezpieczeń lub opakowań.
2. W przypadku usunięcia lub zniszczenia oryginalnych zabezpieczeń lub opakowań
wymiana Produktu na inny jest możliwa tylko w uzasadnionych przypadkach. Decyzja o możliwości takiej zamiany jest
zależna wyłącznie od woli Sprzedawcy i każdorazowo jest rozpatrywana indywidualnie.
3. W przypadku wymiany
Produktu droższego na tańszy Sprzedawca zwróci Kupującemu różnicę w cenie. Jeżeli następuje wymiana na Produkt
droższy Kupujący uiści Sprzedawcy stosowną kwotę za pośrednictwem umówionej formy płatności.
4. Decyzja dotycząca
zamiany Produktu po upływie 14 dni od daty otrzymania przesyłki jest zależna wyłącznie od woli Sprzedawcy i jest
rozpatrywana indywidualnie.
5. Najpóźniej wraz ze zwrotem wymienianego Produktu należy przesłać oświadczenie o
jego wymianie. Oświadczenie to może być złożone wcześniej za pomocą poczty elektronicznej e-mail:
sklep@smakstudio.pl lub przesłane listowanie na adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź. Wówczas Sprzedawca
ustali z Kupującym warunki oraz terminy zwrotu wymienianego Produktu.
6. Koszt przesyłek związanych z
wymianą Produktu pokrywa Kupujący.
7. Dostawa przez Sprzedawcę wymienianego Produktu nastąpi w terminach
określonych dla dostaw zamówionych Produktów, o których mowa w pkt. 6.6 i 6.7. niniejszego Regulaminu, pod warunkiem
ich dostępności u producenta lub dostawcy. W każdym razie uzależnione jest to od dostępności Produktów u dostawców,
czasu ich przesłania do Sprzedawcy, o czym Kupujący dokonujący wymiany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH
PROCEDUR
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne
są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php;
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub
adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy
konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Konsument posiada
następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń: wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:
http://www.spsk.wiih.org.pl/); wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania
działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl
oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00,
opłata za połączenie wg taryfy operatora).
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument, który
zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017683, tekst jednolity z dnia 2017.03.30) Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
1.1.
pisemnie na adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź;
1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@smakstudio.pl
2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w
załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce „Zwroty i reklamacje”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
3.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje
Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: obejmuje
wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. W przypadku
odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
5. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły
sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od
umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Smak Studio Narutowicza 16, 90-135 Łódź.
7. Konsument ponosi
tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta
o konieczności poniesienia tych kosztów.
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawie do odstąpienia od
umowy.
9. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść
konsument:
9.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny
w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
9.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
9.3. W przypadku Produktu będącego usługą,
której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu
spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie
są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
10. Prawo odstąpienia
od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
10.1. o świadczenie usług,
jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
10.2. w której cena
lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
10.3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
10.4. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;
10.5. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10.6. w której przedmiotem świadczenia są
Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
10.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
10.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca
do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub Produktów;
10.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10.10. o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
10.11. zawartej w drodze
aukcji publicznej;
10.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
10.13. o dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
11. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Niniejszy punkt
Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących jednocześnie konsumentami.
2.
W wypadku Klientów nie będących jednocześnie konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności,
w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu
płatności w Formularzu Zamówienia oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Sprzedawcy przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po
stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
4. Klient nie będący
jednocześnie konsumentem zobowiązany jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu Umowy Sprzedaży (tj. w
szczególności zapłaty ceny i odbioru Produktu) niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia,
chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
5. Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie
będącym jednocześnie konsumentem pozostają własnością Sprzedawcy do uiszczenia ceny i kosztów dostawy z tytułu Umowy
Sprzedaży.
6. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego
konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
7. W
razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący jednocześnie konsumentem
obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w
czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do
ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
8. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy
z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9. W wypadku Usługobiorców
nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
10.
Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem,
bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za
wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie
konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem.
11. Wszelkie spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
12. DANE OSOBOWE
1. Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane
osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane poniżej/w polityce prywatności
opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
2. Dane są zbierane w
związku z wykonywaniem umów sprzedaży i sprzedażą Produktów.
3. Podane przez Kupującego dane mogą być
przetwarzane dla celów związanych z wykonaniem umowy, reklamacji, rękojmi, celów marketingowych (za uprzednio
wyrażoną zgodą) jedynie przez Sprzedającego i podmioty przez niego upoważnione na podstawie przepisów rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/EW.
4. Więcej informacji w zakresie Państwa danych osobowych oraz plików cookies uzyskacie Państwo w
zakładce "Polityka prywatności" oraz "Polityka cookies" dostępnych na dole strony.
13. POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku
polskim.
2. Zmiana Regulaminu:
2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z
ważnych przyczyn to jest.: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; zmiany zakresu, odpłatności
lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Sprzedawcy - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów
o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) Zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli
zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, tj. Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony
o zmianach i Usługobiorca nie wypowiedział umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym w
terminie 14 dni od dnia powiadomienia.
2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym
charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany
Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy
Sprzedaży..
2.4. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub
podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
3. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002
nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami -
przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze
zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa..
4. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą/Klientem będącym
jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym. Spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą/Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy/Sprzedawcy.